Technika podmalby na skle je zvláštní tím, že se při ní postupuje zcela opačně než při běžné malbě. Nejprve se malují oči, rty apod. a teprve nakonec pozadí. Mezi jednotlivými fázemi se nechává barva zaschnout, ale dá se vždy malovat v nějaké jiné části obrázku.
Při podmalbě se používají šablony, které si malířka či malíř položí na stůl a na ně připevní sklo. Nejprve se podle šablony obtáhnou základní kontury, následně se začínají jednotlivé plochy malovat tak, že se například nejdříve namaluje ruměnec (zdravíčka) a teprve potom tělová barva tváře. Na šatech se zase musí nejprve namalovat stíny a záhyby, a teprve potom barva celého šatu. Ale to není těžké, jen se nesmí zapomenout třeba na konturu oka apod. Ale i když se na něco zapomene, tak se dá barva i kontura odstranit a začne se nanovo.
Po dokončení se obrázek nechá zaschnout, pak se podloží zadní stranou a zarámuje. Z pavilonu tak autorka či autor odchází s dílem, které je možné hned někde postavit nebo pověsit.